Trwa ładowanie proszę czekać ...

Dieta dla leniwych

26 października 2016

Dbanie o szczupłą sylwetkę jest dla niektórych osób niemożliwe ze względu na brak czasu, chęci i cierpliwości. Często łatwiej pogodzić się z może nie fatalną ale również nieidealną sylwetką niż zmobilizować się do zmian, a okazuje się, że na ogół wystarczy jedynie odrobina wysiłku by zmienić swój styl życia na zdrowszy i zobaczyć zmiany  na lepsze w swoim wyglądzie oraz samopoczuciu.

Dla wielu ludzi zakazy, które pojawiają się np. odnośnie tego czego nie jeść itd. potrafią zadziałać tak demotywująco, że rezygnują nim jeszcze zaczęli swoją walkę o zdrowie. Dobrą radą dla takich osób jest to by nie zwracali uwagi na zakazach a skupili się jedynie na wszystkich pozytywnych stronach wprowadzonej diety. Itak zamiast myśleć o pączku którego nie powinni jeść, można się skupić na np. pysznej sałatce owocowej.

Czasami gdy nie chce nam się przygotować sobie coś zdrowego sięgamy po to co mamy „pod ręką”. Często są to wtedy słodycze lub słone przekąski takie jak chipsy albo frytki. Wyprzedzając więc taką możliwość przygotujmy sobie w domu zdrowe przekąski, które będą na właśnie taki sytuacje. Dobrze sprawdzą się w tej roli orzechy, bakalie, świeże owoce oraz warzywa, a gdy najdzie nas ochota na frytki to możemy wykonać wersje lżejszą, pieczoną - frytek w ziołach i przyprawach.

Kolejnym punktem obowiązkowym jest sen. Jak wykazały badania sen jest sprzymierzeńcem zdrowego odżywiania. Dbajmy więc o dobre warunki do snu, zgaszone światło, wywietrzone pomieszczenie oraz odpowiednią porę o której idziemy spać. Najbardziej optymalna pora snu według naukowców to przynajmniej pół godziny przed północą, ponieważ wtedy sen jest najmocniejszy i najlepiej wypoczywamy. Przede wszystkim sen powinien być długi i dobrej jakości. Osoby, które się wysypiają łatwiej opanowują chęć zjedzenia czegoś np. słodkiego, oraz dokonują lepszych wyborów żywieniowych.

Poszukuj dookoła siebie inspiracji kulinarnych. Częstym problem podczas gotowania jest brak pomysłu na to co można by przygotować. Gdzie znaleźć takie inspiracje? Na blogach kulinarnych, w prasie, podpatrując u znajomych i przyjaciół.

Jak widać zmiana negatywnych nawyków żywieniowych nie jest wcale taka trudna, tak więc może wprowadzić ją do swojego życia każdy. Natomiast dla osób wybitnie leniwych wprowadzanie chociażby pojedynczych lepszych nawyków niż macie dzisiaj już będzie ogromnym sukcesem i drogą do zdrowia, dobrej formy fizycznej i pięknego wyglądu.