Trwa ładowanie proszę czekać ...

Domowe posiłki – najczęstsze błędy

26 października 2016

W walce o zdrowie i piękną sylwetkę przygotowywanie posiłków samodzielnie jest pierwszym krokiem do sukcesu. Wymaga to zaangażowania i więcej czasu ale możemy wtedy kontrolować co gotujemy, z jakich produktów i w jaki sposób. Powinniśmy jednak zadbać aby nasze wysiłki nie szły na marne i zamiast zdrowych domowych posiłków nie powstawały nam domowe bomby kaloryczne. Na jakie pułapki uważać?

Niestety pokutuje stwierdzenie, że od domowych słodkości się nie utyje, a na pewno, że są dużo lepszą alternatywą niż niezdrowe cukiernicze wyroby. Niestety do wyrobu jednych i drugich najczęściej używa się podobnych składników, a walcząc o piękną sylwetkę każdy słodki kaprys to bomba pustych kalorii. Bardzo ciężko nam się oprzeć pokusie spróbowania domowych wypieków gdy na stole leży cały blat pachnącego ciasta czekoladowego. Łatwiej unikać takich sytuacji i nie piec czegoś czego będziemy później żałować, a gdy czujemy potrzebę zrobienia / zjedzenia jakiegoś wypieku postarajmy się o zrobienie czegoś z możliwie zdrowych składników, zamiast kawałka ciasta czekoladowego może warto upiec ciasto marchewkowe z bakaliami na bazie ciemnej mąki i brązowego cukru?

Jakość przede wszystkim. Oczywiście, przywiązywanie wagi do jakości produktów z których korzystamy jest niezwykle ważne. Jednak wciąż musimy pamiętać o zasadzie ilości, ponieważ objadanie się super zdrowymi i wysokojakościowymi produktami wciąż jest niezdrowe i niepożądane. Żeby mieć pewność że jemy tylko tyle ile potrzebuje nasz organizm warto dobrze się w niego wsłuchać, skupiać się na czynności jedzenia (nie rozmawiać, nie oglądać filmów i nie czytać książek w tym samym czasie), pomocny może okazać się również dziennik żywieniowy w którym będziemy zapisywać co, kiedy i ile zjedliśmy.

Ostatnim błędem w domowym przygotowywaniu posiłków jest bardzo często zła obróbka produktów z których gotujemy. Prażenie nasion dodaje im smaku ale i kalorii, owoce są zdrowsze niż robione z nich słodzone soki, dżemy i konfitury, smażymy na nieodpowiednich tłuszczach, a do sosów dodajemy tuczącej zasmażki. To wszystko obniża wartość odżywczą przygotowywanych przez nas posiłków.

Tak więc jak widać próbując przygotować zdrowy domowy posiłek jesteśmy narażeni na szereg pułapek przez które jedzenie, które podamy może stać się kaloryczną bombą. Warto więc przygotowując wszystko w domu dowiedzieć  się co nieco o produktach z których korzystamy, tak aby postępować z nimi w sposób, który nie odbierze im wartości odżywczych.