Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak zdobyć sportową sylwetkę

26 października 2016

W dzisiejszych czasach, które są zdominowane przez Internet i technologię mamy coraz mniej powodów do ruchu, stąd taka popularność wszystkich zajęć fitness, pomagających nam pozostać w dobrej formie i zdrowiu. Stajemy się społeczeństwem świadomym i dbającym o siebie – zwracamy uwagę na to co jemy, co kupujemy i jak wyglądamy.

Jednak wiele osób właśnie w tym momencie podejmuje decyzje o walce o swoje lepsze, zdrowsze ja. Ten artykuł mam nadzieje, że pomoże tym osobom i nie pozwoli na zniechęcenie się ogromem zmian.

Przede wszystkim nie musisz wprowadzać wszystkich zmian na raz. Możesz zmieniać swój styl życia w swoim tempie, tak aby Tobie to odpowiadało. Warto zacząć od prostych zmian, które dadzą ci efekty i satysfakcję. W docenieniu samej siebie i łatwiejszej kontroli tych zmian dobrym pomysłem jest założenie sobie specjalnego dziennika, w którym można zapisywać swoje cel, ich realizację, to co się je, aktywność fizyczną, wszystko co tylko chcecie. Jest to genialne narzędzie motywacji samego siebie.

Kiedy przeanalizujemy sobie już co jadamy postarajmy się nieco zmienić nasze nawyki żywieniowe, eliminując z diety słodycze, zamieniając je np. owocami, czy też bakaliami, lub gorzką czekoladą. Kolejnym elementem jest zmiana białej mąki na tą pełnoziarnistą, a co za tym idzie kupowanie pełnoziarnistego pieczywa i makaronów. Ważne jest również pilnowanie aby jedzenie posiłków było regularne w około 3-4 godzinnych odstępach. Optymalne jest 5 posiłków dziennie, a w każdym porcja warzyw. W ciągu dnia pij dużo wody, naukowcy ustalili że dorosły człowiek powinien wypijać około 2,5 litra wody dziennie. Dzięki temu poprawisz wygląd cery, włosów i paznokci, będziesz czuła się bardziej syta, i pomożesz organizmowi oczyszczać się z toksyn.

Nie traktuj diety jako ograniczenia – raczej jako zmianę swoich nawyków na zdrowsze, jedz wszystko na co masz ochotę ale w zdrowszej wersji, zamiast smażyć piecz lub gotuj na parze, zamiast jeść płatki z mlekiem zjedz owsiankę ze świeżymi owocami.

Kolejnym etapem jest aktywność fizyczna, wybierz coś co będzie sprawiało Ci radość i zacznij to robić na początku chociaż raz czy dwa w tygodniu, po jakimś czasie sama zechcesz zwiększyć ilość czasu przeznaczanego na wysiłek fizyczny. Przykładami łatwych aktywności od których możesz zacząć nawet jeśli masz fatalną kondycję są: jazda na rowerze, spacerowanie w tempie szybkiego marszu, lekkie bieganie, zajęcia na basenie – aqua aerobik, a to tylko kilka propozycji.